Vis enkelt innlegg
Gammel 11-12-23, 22:44   #433
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

I kveld har jeg bakt. Mannen kom hjem fra utenlandstur i går, og hadde med seg flyplassgodis, blant annet en kilo med m&m. Så da kom jeg på at jeg skulle prøve å lage vepsebol med dem. Tenkte jeg måtte ha litt mer sjokolade (det er vanligvis like deler sjokolade og mandler/nøtter i oppskrifta jeg bruker), og hadde ikke kokesjokolade i hus, så da tok jeg i tillegg litt av den digre Tobleronen han også hadde kjøpt, og fikk noe mandler på kjøpet der også, så det ble en blanding av peanøtter og bittelitt mandler, sjokolade og fargerikt sukkerskall, blandet inn i marengsen. Kakene ble ikke fullt så fargerike som jeg håpet på, men noen fargede biter her og der ble det, så de ble ganske fine likevel, og gode. Siden jeg hadde to eggeplommer til overs fra marengsen ble det brune pinner av dem, jeg baker alltid det samtidig for å få brukt opp eggene. De ble også gode, som vanlig, og det lukter så vidunderlig i huset når de brune pinnene steker. Nå er alt puttet i bokser og glass, og får forhåpentligvis være i fred fram mot jul ... Det neste på programmet er fløtekarameller og Nennes rundstykker. Det blir ikke i morgen, for da har jeg andre planer, men kanskje senere i uka.