Vis enkelt innlegg
Gammel 09-12-23, 19:25   #22
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.448
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Alene"mødre med hund

Jeg har ikke lest noen av de andre svarene. Vi har hatt hund i 19 år og jeg skulle IKKE ønske å ha hund om jeg var aleneforsørgere. Årsakene:

- Stress etter jobb hver eneste for å rekke å hente barn (kanskje handle mat) og lufte hunden før det var for sent. Du hjem hver dag etter jobb, kan ikke dra direkte noe sted.
- Når du vel kommer hjem må du ut og lufte/gå tur. Kan barna være alene hjemme? Barna er sultne, men du skal bare gåtur med hunden først.
- Du må gå fra barna alene i huset på kvelden når du lufter.
Du må ut og lufte hunden hver morgen midt i morgenstresset.
- Når du ikke har barna vil du ha friheten å gjøre hva som helst før eller etter jobb. Ikke alltid dra fra hjemmet til jobben og motsatt ettersom det ellers blir for lenge for hunden.
- Om du får deg en kjæreste og hunden skal flyttes frem og tilbake før og etter jobb om du overnatter der.
- Du mister spontaniteten.

Og jeg elsker å ha hund, men ikke optimal kombo med mindre barn og en forelder mener jeg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat