Vis enkelt innlegg
Gammel 29-11-23, 09:30   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.686
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bak din egen julekake!

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Åååå - jeg hadde helt glemt at julekake var en greie, denne skal jeg prøve! Nybakt julekake med smør(og geitost?) er barndommen min det. Mangler bare børsnoteringene fra Tandbergradioen på kjøkkenbordet...

.. og varsler fra fiskebankene

Jeg bakte veldig gode julebrød i fjor husker jeg, men husker ikke hvilken oppskrift jeg brukte. Kanskje jeg skal prøve denne i år, hvis jeg ikke finner den forrige?

Lærte samtidig et tips jeg kan dele: For å tine julebrød (og annen gjærbakst) slik at de blir helt som nybakte bør man tine det i ovnen, innpakket i et fuktig bakepapir. Da bli det mykt tvers igjennom, og ikke sprøtt utenpå (kan hende denne varianten blir som nybakt om det bare tiner på benken også, for alt jeg vet, men vanligvis blir de jo ikke det).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat