Sv: «B.ms.g.tt» på tv
Opprinnelig lagt inn av Input, her.
Folk gjør ting som er direkte dumt for dem hele tiden. Hvor skulle grensen gått liksom? Jeg trøstespiser chips akkurat nå, det kommer ingenting godt ut av det, skulle noen hindret meg? Hvem skal avgjøre hva som er direkte dumt og hva som bare er "kan gå bra"? Skulle vi for eksempel sperret inne folk som ruser seg? Det er jo alltid dumt. Hvor mye måtte man ruset seg for å bli sperret inne? Hvor ofte? Med hvilke rusmidler?
Dette gjør vi jo (?) Altså ikke chipsen, men vi regulerer jo rusmidler nettopp med disse argumentene. Mulig jeg misser noe her?
Opprinnelig lagt inn av Input
Jeg er veldig enig i det pappalille skriver. Jeg ser også folk som tar skikkelig dumme valg i jobben min. Og det er deres rett. Heldigvis! Brutalt for oss som må stå og se på, men like fullt deres rett.
Er det en rett når du ikke skjønner det selv? (Jeg har ikke sett serien som diskuteres i tråden, men forstår det slik at han er kognetivt svekket)
Jeg heller mener ikke det alltid er riktig å styre over andre, men jeg tror nok vi har en ganske stor gråsone i dag som er vanskelig å håndtere. (Eksempel her fra Trondheim - en mann som drepte naboen. Morgen til mannen hadde tigget hjelpeapperatet om bistand, for hun var redd for at han skulle skade andre eller seg selv. Men nei. De siste 8 årene under Erna har skjøvet på disse grensene også. Det siste kan jeg finne lenker på. Men ikke før i morgen)