Sv: Drømme- og hatjobb?
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
Ja nettopp! Og da er det kanskje ikke så rart at jeg som ER flyvertinne synes det er rart at jobben min (som jeg synes er veldig ok) for andre er noe av det verste de kunne tenke seg. Er det så rart at jeg tenker det, eller er det det at jeg burde holde kjeft om det?
Jeg var hjemmesykepleier frem til for 2 uker siden og jeg likte jobben min kjempegodt. Jeg har likevel ingen problemer med å forstå at ikke alle liker det samme som meg.
Jeg kunne heller aldri tenkt meg å være flyvertinne. Ikke lege heller. Men jeg har heller ingen problemer med å forstå at andre synes det er flotte jobber.
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Ang.hjemmesykepleie:
DET kommer an på hvor man jobber, tror jeg. Den hjemmesykepleieren jeg kjenner har verdens roligste arbeidsdager! Hun daffer ofte rundt et par timer om dagen. Det er ofte brukere som er bortreist, mens skjemaet er lagt opp til at alle er der. Hun har også en veldig behagelig turnus. Så man må bare finne den riktige arbeidsplassen, tror jeg.
Hvor er dette, Polyanna? Hvilken kommune/bydel? Jeg har jobbet i hjemmesykepleien i 9 år, kjenner godt mange venner/kollegaer rundt i hele landet, men ingen av dem beskriver arbeidsdagen sin som innlegget ditt over.
Er dette en autorisert sykepleier med et helhetsyn? 
Og sånn helt på sidelinjen: vi har både ambulansefagarbeidere og brann"menn" på forumet....
|