Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-23, 09:39   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.719
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gi meg din beste oppskrift med laks!

Jeg er lei av laks. Men familien liker det, og enkelte medlemmer er ikke så glad i andre typer fisk, derfor blir det laks relativt ofte, og nå har jeg igjen laksefileter i kjøleskapet, som skal være ingrediens i dagens middag, men skulle gjerne laget noe nytt.

Vanligvis blir det (med diverse mindre justeringer) en av disse variantene:

- pasta med laks og spinat i fløtesaus.
- ovnsbakt, med teriyaki eller soyasaus, gjerne med revet ingefær og frisk koriander, med ris til.
- norsk trad, pannestekt (gjerne vendt i mel, salt og pepper) med kokt potet, agurksalat og rømme eller sandefjordsaus.


Noen som har en god oppskrift å dele, som ikke er en variant av de tre over? Det er ikke Salmalaks jeg har i kjøleskapet, så den må varmebehandles. (det bli ikke suppe i dag, siden vi hadde suppe i går, men tar gjerne imot oppskrifter på gode fiskesupper med laks likevel, til en annen gang).

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 15-11-23 kl 09:48.
My er ikke aktiv   Svar med sitat