Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-23, 16:32   #108
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.665
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men nå forutsetter du jo at det er 87 prosent som sitter og har sekken på setet ved siden av seg, mens de resterende 13 prosentene irriterer seg over det. Jeg tviler på at det er sånn det henger sammen. (Og om det gjorde det, ville jeg likevel synes at de 87 prosentene burde være mindre egoistiske, sånn at de siste 13 prosentene også fikk sitte.)

De to gruppene jeg kan se som har motstridende ønsker her er jo
1. de som har bagasje på nabosetet og ikke flytter den uten å bli bedt om det (vi vet ikke hvor mange dette er snakk om)
og
2. de som synes dette er irriterende oppførsel (13 % av de reisende)
Og jeg synes ikke størrelsen på disse gruppene er så fryktelig relevant for om noen av dem skal endre seg.

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg sier at gruppen som ikke irriterer seg er 83%. Hvor mange som gjør det, vet vi jo ikke noe om.

Man har vel strengt tatt ikke betalt for noe sete, med mindre man har reservert plass? Hvis det handlet om å betale for seter måtte jo de som må stå fått rabatt.

Ville dere tenkt at det var greit at jeg okkuperte to seter om jeg kjøpte to billetter?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat