Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-23, 14:39   #53
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Påvirker den siste saken deres tillit til politikere og systemet?

Nei, ikke så mye. I både ES og AH så tror jeg ikke de har vært klar over det. Ser mange her reagerer på at det "burde" bli oppdaget, men dette skjer jo på egne, lukkete kontoer ... så ... de har jo ikke noen teknisk sjangse til å oppdage det
[quote=Tjorven;5255006]Jeg føler at dette er nøyaktig som Anniken Huitfeldt. De har ektemenn som har drevet med aksjehandel og som, jeg tror, ganske bevisst ikke har informert konene sine om detaljer og omfang av dette. Sikkert i en eller annen forskrudd tanke om å skåne dem slik at de ikke skal få habilitetsproblemer.

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Men min første tanke var at det var jo veeeldig beleilig for Høyre at dette offentliggjøres fire dager etter valget, og ikke fire dager før.

Ja, enig. Dette er nok informasjon som er holdt tilbake.

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg er antakelig fryktelig naiv, men jeg forstår ikke hvordan to ektefeller kan ha så lite innsikt i hverandres økonomi og liv.

Hvis den ene går inn for å lure den andre eller holde tilbake informasjon så går det mest utrolige an. Husk at mye er man helt avhengig av at den andre parten oppgir.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei, dette er veldig likt, sånn det ser ut.

Borten Moe ser verre ut, siden det ser ut som bevisst innsidehandel, men Huitfeldt og Finnes virker temmelig likt, bortsett fra at det virker som om Finnes har vært mer strukturert i gjemme-operasjonen.

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Det Finnes har gjort er betydelig verre enn mannen til Huitfeldt. Det han har drevet med er jo ekstremt. Superavansert trading, og han har bevisst manipulert balansen ved årsslutt for å lure et eventuelt innsyn. Dette virker jo som fullstendig spillegalskap.

Enig. På verstingetoppen: OBM. På delt andreplass: ES og AH. Verste ekstefelle SF. Usikker på om jeg synes SF er bedre eller verre enn OBM. Jurien er ute.