Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-23, 12:51   #24
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Jeg er glad for at jeg ikke har en stadig økende mistillit til politikerne, slik mange hevder de har. Politikerforakt er farlig, og jeg tror ikke at det er grunn til å ha det. Ja, det er mange dumheter og feil som begås, det er også råtne egg blant de folkevalgte. Og ja, folkevalgte har et særskilt ansvar for å følge regelverket og må ta konsekvensene av det når de ikke gjør det. Men jeg tør ikke tenke på hvordan det var «i gamle dager», da det var lettere for alle, både folk flest og folk i tillitsverv, å unngå regelverket. Man hadde ikke de samme kontrollmekanismene, og regelverket var i beste fall utydelig eller ikke-eksisterende.

Jeg tror politikere generelt følger reglene, og det er bra at feil avdekkes så fort som mulig, slik at dette blir synlig. Men å si at man ikke har tillit til politikere generelt, blir for meg omtrent som å si at alle innvandrere er kriminelle.

Når det er sagt, har min tillit til Erna fått seg en betydelig knekk, selvsagt. Én ting er hva hun visste eller ikke visste da hun var statsminister, men dette visste hun om før valget, og det er utilgivelig.

Sist redigert av Hyacinth : 15-09-23 kl 13:00.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat