Sv: Frokost på skolen
Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.
Jeg kjenner jeg blir litt småprovosert over det du skriver jeg. Selv om vi ønsker det slik ideelt sett, så betyr ikke det at vi ikke skal ta vare på barna som foreldrene ikke evner å gi det de optimalt sett skulle gitt. Skal man følge den argumentasjonen der, så kan man jo også si at vi kan avvikle hele barnevernet, for det er foreldrenes oppgave å ta seg av barna.
Signerer..
Og angående tiden det tar å spise, så starter skolen 08.30 her, og frokosten blir servert på Oasen (SFO) 07.55-08.30..
Så det stjeler ingen tid av selve skolentimene.
Min svigermor fulgte han til frokost idag og han gledet seg.
De hadde gjort det kjempe koselig der.
Dette er frivillig og ungene må ikke hvis de ikke vil.
For min gutts vedkommende så kan dette resultere i at han spiser mer til frokost enn det han pleier.. Så istedet for å spise frokost mellom
07.00-07-30 så rekker han å våkne og skikkelig før maten inntas kl 08.00 og dermed har litt mer matlyst.
Blir ikke noe enklere for meg at han spiser der, tvert imot egentlig, han må avgårde på skolen tidligere, derav tidligere opp ,han bruker meget langt tid på stell og tid til å gå på skolen (ad/hd)
Og de to andre brødrene hans skal jo ha frokost alikevel..
Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.
Jeg er helt enig med Sitron i denne tråden (hvertfall så langt, jeg tar ikke høyde for hva hun sier videre ).
Må signere her og.