Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-23, 09:17   #5
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dette så jeg ikke komme - vi skaffer oss hund

Grattis med kommende valp! Hund er stas, jeg kunne ikke tenke meg et liv uten, men så har jeg da også hatt hund sammenhengende siden 1991 eller 1992. Jeg har hatt både store, ekstremt store og relativt små raser og mitt beste råd til deg er å ta trening, dressur og sosialisering like alvorlig på en minirase som en stor rase. Valpekurs er obligatorisk, men fortsett trening etter det også. Dressur er ferskvare og må holdes vedlike. Jeg har en pensjonert førerhund nå og ser veldig tydelig at selv med henne, en 11 år gammel særdeles godt dressert og supersnill hund, så må vi øve ofte for å holde grunndressuren på plass.

Min eneste erfaring med Pomerainien er to-tre temmelig aggressive og uoppdragne hunder der eier har gått i «han er jo så liten og søt-fellen» og glemt at dyret må oppdras og sosialiseres. En av de bet meg og det er mitt eneste hundebitt etter over 30 år aktivt med hund. Jobb med hunden, du har skaffet deg en ny hobby og fritidsforbruker, så gjør det ordentlig fra første stund. Da får du så mye mer glede av hunden også.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat