Sv: Ekstremvær, klimaendringer, ansvar og forebygging!
Flott at bøndene har fått renna unna rundballene sine, de trener jo dem som mat til dyra.
Flott likevel at noen rydder opp alle de rundballene de får tak i? Det er jo greit å få dem ut av Mjøsa, tenker jeg.
OG, for all de, gjerne campingvognene og sånn også.
Jeg er helt enig i at ved flomvarsel burde det være klar instruks på å fjerne campingvogner. Før veiene blir stengt (tross alt, man visste da om at dette kom til å sansynligvis skje) Men da er det et problem at en del vogner er plassert sånn at de må heises ut med kran, de kan ikke krokes på og dras Det er ikke ideelt i forhold til evakuering (Vel, folka får man evakuert, men vognene inneholder mye naturen ikke har godt av at blir strødd nedover elva, sånn i tillegg til de økonomiske konsekvensene) Man får jo ikke fjernet spikertelt heller, og det er jo ugunstig.
Min camping hadde i det minste ikke vært noe stort problem, vi campe med telt, og reiser hjem når det meldes mye nedbør. Så sånne campere kan campe trygt på flomutsatte strender. Bittelitt mer problematisk når det bygges nesten helt ned i vannkanten med ting som ikke kan flyttes og blir tatt av flommen.