Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-23, 09:01   #7
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.862
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkøya - hva tenker dere?

Jeg synes det er helt vanvittig! Akkurat som elektrifisering av sokkelen også var helt vanvittig.

Alle som kan regne bittelitt vet at vi ikke kan legge ned olje- og gassproduksjonen hvis landet skal fungere i det hele tatt, så for å grønnvaske velger man en lissom-løsning der man fortsetter med like mye produksjon, men den skal nå ikke gjennomføres med bruk av egen olje og gass, men med knapphetsgodet elektrisitet. Globalt sett er det skitt samma om Norge bruker oljen eller eksporterer den.

Ved å omdirigere elektrisiteten fjerner man et konkurransefortrinn for landbasert industri, noe den landbaserte industrien trenger å ha i høykostlandet Norge
OG man fjerner mulighetene for den grønne omstillingen som er sterkt ønsket for den er også til tider svært kraftkrevende
OG prisen for elektrisitet for husholdningene har eksplodert sånn at surreordninger for kompensasjon må på plass om man skal unngå at hoder ruller
OG for å lissom "kompensere" for den vanvittige sløsingen på sokkelen må lokalsamfunn nå se natur blir rasert for å bygge roterende fugledrepere

Det er det komplette kaoset OG det er den verste symbolpolitikken jeg tror jeg har opplevd i alle mine levedager. Dette er så dumt og sånn sløsing av naturressurser at det er til å grine av.

Bare for å gi et par talleksempler: I fjor eksporterte Norge 17 TWh og den lille mengden endevendte hele prisingen av kraft. Samtidig eksporterte vi olje tilsvarende 2230 TWh elektrisk kraft.

En vindmølle produserer i snitt 6 GWh i året. En vindmølle trenger i snitt 2000 m2. Vi kan aldri erstatte olje og gass med vind.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat