Vis enkelt innlegg
Gammel 30-07-23, 12:35   #37
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte slippe fram trafikk?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Men du kan ikke bestemme hva andre skal tåle! Det handler slett ikke bare om tidsøkonomi. Det handler minst like mye om hvordan man liker å kjøre. Jeg er ikke begeistret for å ligge i kø. Det gjør ofte at biler blir liggende alt for tett, og fare for kjedekollisjon øker betraktelig. Det gir mye mindre oversikt. Det gjør at andre dikterer hvordan du skal kjøre - når du skal gi gass og når du skal slakke.

Og så blir jeg redd for at det skal komme opp noen bakfra, som forårsaker en ulykke. Det gjør det mer slitsomt å kjøre.

Å redusere dette til at det handler om å komme noen minutter tidligere fram, er i beste fall en overforenkling.

Men dette er jo rett og slett ikke ting man kan velge?
Dvs man kan velge å vike. Det gjør jeg jevnlig selv om jeg har en sinkekjører foran og får en galskaps trailer bak meg. Da kjører jeg innom en busslomme og slipper traileren forbi. Fordi jeg ikke kan styre hverken sinke kjøreren eller trailersjåføren, kun egen trafikk adferd.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat