Vis enkelt innlegg
Gammel 21-07-23, 19:47   #11
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av gajanor

Den der brillesaken handler om "vanlige" ulovligheter fra en enkeltpolitiker som sitter på stortinget. De tre andre sakene handler om reinspikka korrupsjon. At Moxnes-saken holdt på å overdøve korrupsjonssakene er for meg et tegn på at mediene har mista helt gangsyn på hvilken rolle de har som 5. statsmakt.

Enig (har ikke satt meg inn i saken om brenna), men jeg må til media sitt forsvar si at moxnes saken er mye "rarere". Enig i at obm sin sak er dramatisk mye verre, men motivasjonen (tjene penger) er vel helt åpenlyst, og risikoen (han har gjort det før og ikke blitt tatt). Så lite "mystikk". Jeg synes også obm saken må være gravearbeid (jeg finner ingen steder noe om det), men moxnes er vel en eller annen som har lekket videoen tik Romerikes blad (!!). Trettebergstuen må jeg dobbeltsjekke, men jeg tror hun ble skjøvet ut av nyhetsbildet pga noe i Ukraina (? Men usikker her ? )

Opprinnelig lagt inn av gajamor

Nesten litt flaks at Borten Moe tråkka i baret igjen slik at vi kan få fokuset tilbake på korrupsjon. Han har helt sikkert plassert noen av vennene sine i gullposisjoner også, slik at vi kan få en liten rekke med skandaler.

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Ser Økokrim skal etterforske han nå. Virker jo ikke som han var klar over at det var innsidehandel?

... det sier han nå i alle fall ...

Opprinnelig lagt inn av ine

Men virker som Støre visste dette fra tirsdag? Hvorfor ble ikke dette avgjort tidligere? Visste ikke han heller at dette var innsidehandel? Ikke akkurat imponert over hans lederegenskaper.

Nja, jeg synes jo det er greit at obm blir overlatt til økokrim. Dette er jo som i en vanlig jobb. Hvis jeg gjør noe kriminelt i min jobb, så er det jo politiet og ikke sjefen min som håndterer det.

(Jeg tror det vil komme frem mer, når det blir sagt at dette har skjedd flere ganger. Viktig at jeg får rett nå. jeg trodde jo moxnes måtte gå av som partileder, men .... tja ... mer futt her!)