Vis enkelt innlegg
Gammel 17-07-23, 13:37   #20
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan visualiserer du fremtid og fortid?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg forstår som sagt ikke hva du mener. Tida er tida. I går eller for to mnd siden er fortid, i morra eller om en mnd er framtid. I dag er nå.

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg er på linje med Stompa ser jeg. Skjønner heller ikke hva du egentlig spør om.

Hmm ... skal prøve å forklare bedre hva jeg mener. De fleste av oss har jo en form for tidsfølelse slik at de kan plassere begivenheter i en gitt rekkefølge. Feks nå på søndag hadde jeg folk på middag, da jeg hadde en deadline så var jeg klar over hva jeg måtte gjøre på fredag, lørdag og søndag. Enkelte ting har jeg store problemer med å beregne tid på, feks kjøre bil (her må jeg bruke google sin reiseplanlegger, fungerer sånn nogenlunde greit).

Jeg føler også når jeg nærmer meg et "må" tidspunkt på ting jeg kan/vet. Hvis det er helt ukjent for meg så kommer ikke følelsen. Nå har jeg feks en sterk følelse av at jeg må trene på halvmaraton. Og denne følelsen visualisers som at jeg må gjennom et "punkt" til en gitt tid.

Det jeg spør om er vel hvordan man opplever tiden

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat