Vis enkelt innlegg
Gammel 02-07-23, 12:08   #34
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Så synes jeg det er så oppsiktsvekkende rart at en nasjonal politiker som har vært i maktposisjoner i mange år ikke vet sånt, som Gunda og Kåre i kommunestyrene rundt om vet veldig godt. Og tenker at det for mange i maktposisjoner oppstår en opplevelse av at de er berettiget til ting som veldig mange andre ikke føler de har rett til.

Min erfaring er at "Gunda og Kåre i kommunestyret", spesielt i mindre kommuner, ikke kjenner disse reglene så veldig godt. Statsråder og resten av politisk ledelse i et departement skal kjenne reglene, og de har embedsverk som stadig vekk minner dem på reglene. Og så er det utrolig frustrerende når politisk ledelse velger å overse det de blir fortalt om regelverket, men det skjer - igjen og igjen - fordi politikk handler om makt. Og makt handler også om å posisjonere seg og sine på rette steder. Jeg syns det er utrolig bra at habilitet nå er på agendaen hos media. Kameraderi er også en form for korrupsjon, og det har vært alt for lite fokus i Norge på hvordan mektige mennesker sørger for å plassere vennene sine i lukrative posisjoner.


Og når det kommer til Moxnes, så tror jeg ikke på ham en millimeter. Og det handler ikke om partitilhørighet, men utelukkende om ham som menneske. Jeg er veldig klar over at han har et offentlig image som en helt super fyr. Det er han ikke. Sånn virkelig. Men siden dette er en oppfatning jeg har basert på informasjon som ikke er offentlig, så lar jeg det være med det.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat