Tråd: Fiskeretter
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-23, 10:37   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.747
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fiskeretter

Dette er noe av det som går igjen av fiskemat her i huset:

Jeg plukket opp denne oppskrifta i middagstråden her inne, fra jeg husker ikke hvem. Den har jeg laget flere ganger og alle i familien liker den godt:
https://www.mattilfamilien.no/2020/0...yte-med-karri/

En annen enkel favoritt er laks med soya og ingefær. Legg laksefileter i ei ildfast form. Finhakk ingefær og klin det utover filetene. Kok inn et par dl med soyasaus til ca halv mengde (går fort med soyasaus) og hell over. Bak i ovnen ca 10- 15 min (hvis de er tinte) på 200 grader, ikke for lenge. Serverer med ris og salat.

Pasta med laks, frisk spinat og fløte er guttungens favoritt. Da steker jeg biter av laks (salt og pepper) og legger til side, surrer litt hvitløk og tilsetter en pose spinat og surrer videre til spinaten kollapser. Tilsetter en boks med fløte, smaker til med salt og pepper, og legger laksen tilbake. Bruker å servere med tagliatelle.

Sprøbakte fiskefileter (kjøpt ferdig) i tacolefser, med div grønt og gjerne coleslaw. Eller hva man liker.

Fiskeburgere i hamburgerbrød eller hjemmebakte pitabrød.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 10-06-23 kl 10:56.
My er ikke aktiv   Svar med sitat