Vis enkelt innlegg
Gammel 31-05-23, 10:19   #11
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.528
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om Sverige sin koronahåndtering i retroperspektiv?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Om Sverige er anderledeslandet? Jeg har spanske naboer - de fortalte om at familien sin ikke en gang fikk lufte hunden utenom rett utenfor huset i gitte tidsrom, eller gå på butikken med mindre man hadde førerkort, så jeg oppfatter slike land som strengere enn Norge. Jeg kjenner noen norske som bodde i Spania da, og der fikk ikke datteren gå på butikken fordi hun ikke var gammel nok til å kjøre bil. Datteren er like gammel som min yngste (2005).

Mulig jeg husker feil. Jeg også vet at det var perioder med portforbud både i Spania, Italia og Frankriket, men jeg trodde ikke (men må slå opp for å være sikker) at dette ikke var proaktivt, men ganske reaktivt. (Det er jo gått en tid, så usikker på hva jeg husker eller ikke. Jeg lot med vilje være å lese gjennom koronatråden før jeg postet)

Einhyrningur og Milfrid: Jeg mente ikke dette som en tråd for å kritisere folk, mer som en refleksjonstråd. Ser My uttrykker dette bedre enn meg:

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det er jo nettopp i retrospekt vi ser det da, og det handler ikke om å være etterpåklok. Det er ikke for å forsvare den ene eller den andre måten å løse det på, eller å anklage noen for å gjøre feil, men å se hva vi har lært av dette, og det synes jeg er kjempeinteressant. Man kan se på det hele som et digert, storskala, globalt eksperiment. Da er det lite fruktbart å bare konkludere med at man handlet ut fra det man visste på det tidspunktet, det kunne like gjerne gått den ene som den andre veien, og være fornøyd med det.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat