Sv: Konfirmant 2023
Ferdig! Konfirmasjonen var i går, i 6 grader, regn og til tider ganske kraftig vind. Det ble ingen fotografering ute, det var ikke mulig hverken utenfor kirken eller ved konfirmasjonslokalet. Men vi fikk en fin dag likevel. Vi hadde selskapet på en gård som driver med slikt, og det var god mat og god stemning Deilig å gå fra bordet og dra hjem når det hele var ferdig.
Jeg hadde fremkalt en del bilder av konfirmanten sammen med gjestene, og disse ble plassert på små stativ med klips på midten av bordene (runde bord). Det så ut som at det ga de litt å snakke om. Startet også med en "bli kjent øvelse" før middagen, der de måtte gå litt rundt i rommet og stoppe på signal fra meg, hvor de fikk et spørsmål om konfirmanten som de skulle snakke om. (Eks. hvordan kjenner du xxx, hva tror du xxx blir når hun blir stor..). Det løsnet fint på stemningen, og ga en god start på selskapet.
Avsluttet også talen min med be alle om å skrive inn tre ord som beskriver konfirmanten (mentimeter - på mobilen), så fikk vi opp en ordsky på skjermen. Det syntes alle var litt artig
Uansett, deilig å være ferdig med dagen