Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-23, 07:58   #19
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.172
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye Munch har vi fått på MUNCH?

Jeg har vært der en del ganger nå og er ikke begeistret for museumsbygget og alt som ikke er kunst. Det er rotete med hvor man går inn og kommer ut og hvor garderoben er (og det har vært teite barnesykdommer med medlemsskap der man måtte stå i køen for å fysisk hente ut gratisbillettene sine, men det har de i alle fall fikset), det virker trangt i rulletrappene, og jeg lurer virkelig på hvordan det kommer til å bli i høysesongen.

Men utstillingsrommene synes jeg er virkelig flotte. Og grunnen til at jeg har vært der såpass mange ganger er de ulike utstillingene de har hatt som ikke er Munch - der har det virkelig vært mye supert! Den de har nå, med abstrakt ekspresjonisme, er virkelig bra, den har vi sett to ganger. (Mener ikke at jeg ikke har gått for å se Munch, men jeg ville ikke gått fullt så ofte for å se de samme bildene.)

På det gamle Munch-museet hadde de også mye av tiden utstillinger med andre kunstnere i «dialog» med Munch, noe som også tok opp mange av de kvadratmeterne som var der. Jeg vet at besøkende, kanskje særlig tilreisende, av og til var skuffet fordi det ofte var såpass lite Munch tilgjengelig, og i det nye museet er det jo temmelig mye utstillingsplass som alltid er Munch. Så jeg er ganske sikker på at man får langt mer Munch nå enn før. (Men jeg synes godt de kunne beholdt det gamle museet i tillegg, siden det til enhver tid er så mye Munch-kunst som ikke henger fremme.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat