Sv: Märtha Louise og media
Jeg er også mot monarki fordi det setter folk i en helt umulig situasjon fra de er født. Jeg forstår Märthas frustrasjon, men ikke hennes reaksjoner. Jeg skjønner at det er fælt å få så mye kritikk og at det er veldig belastende å stå i konstant fokus slik både hun og andre som er kjent -eller i nær familie til noen som er det, står i.
Det jeg ikke skjønner, og heller ikke er alene om å ikke skjønne, er den tilsynelatende totale mangelen på konsekvens og fornuft. Hvorfor oppsøke og utnytte denne oppmerksomheten kommersielt?
Det er jo ganske tydelig at hun har en slags bind spot for hvorfor folk reagerer så voldsomt på hva kjæresten hennes driver med, men å hevde at reaksjonene på hans elleville utspill, er rasisme, er det fullt forståelig at folk reagerer på. Så blir det en slags ond sirkel da, hvor folk (og vi) diskuterer dette og klikker på artikler fordi man reagerer og vil vite mer om dette som skjer. Mens hun refser folk for denne interessen. Samtidig som den samme interessen er grunnlaget for både hennes, kjærestens og den ene datterens inntekter.
Jeg har full forståelse for at det er vanskelig. Men jeg er likefullt kritisk og litt sjokkert over forlovedens fremferd og hvordan hun velger å refse mediene. Og så mener jeg at mediene selvsagt skal skrive om det når et nytt medlem i kongefamilien på en ganske ny og utradisjonell og hensynsløs måte, utnytter medieoppmerksomheten slik han gjør. Jeg blir flau, lei meg og ganske provosert.
Og så liker jeg å debattere på FP fordi vi pleier å gjøre det på en ok måte. Men jeg synes ikke å kalle andre for «kjerringer» hører hjemme i noen debatt her inne. 
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Sist redigert av Pøblis : 26-04-23 kl 06:47.
|