Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-07, 23:06   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Freudianske forsnakkelser

Jeg var i min glade ungdom på interrailtur med ei venninne. Vi hadde et lengre stopp i en landsby i Irland, så venninna mi benyttet anledningen til å vaske klær. Siden været var flott, tok hun klærne ut for å henge dem opp på klessnora i bakgården der vi bodde.

Jeg mente å si at jeg la meg nedpå for å lese litt mens hun hengte opp tøyet. Hva som kom ut ble i stedet: "jeg leser litt mens du henger deg, jeg..."

Venninna mi, midt i psykologistudiene, ble dritsur og mente det var en freudiansk forsnakkelse - at jeg egentlig ønsket henne dit pepperen grodde, siden jeg kunne si noe slikt.

Vi har nå ledd mye av dette i ettertid, men etter at jeg leste litt feil her i ste, kom jeg til å tenke på en annen slik glipp ei jeg kjenner gjorde.

Hun hadde sin første arbeidsdag i en lokal veikro. Det var sommer og sol, og en høy, kjekk mann kom inn og bestilte in softis. Hun jeg kjenner tok en kjeks, puttet den under softismaskinen og pumpet i vei... Det var ikke så lett som det hadde sett ut til, så isen kom ut, skakk og rar.

Hun leverer den til kunden, med et beklagende: "Det var ikke akkurat noen pen is, da..."

Flere freudianske forsnakkelser der ute?