Tråd: Japan 2.0
Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-23, 22:04   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Japan 2.0

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

OK.
10 dager i Tokyo: check
5 dager i Kyoto: check (altså, SE stedet vi skal bo: https://www.airbnb.no/rooms/18556930 )
3 dager i Hiroshima: check

Da har vi seks dager igjen å fordele. Jeg vil veldig gjerne gå Nakasendo Trail i Kisodalen, mellom Magome og Tsumago, men usikker på om det blir skikkelig stress å komme seg helt fra Hiroshima og opp dit. Det hippie-zen-buddhistiske stedet vi hadde leid sist har ingenting ledig, ser det ut til.

Osaka tror jeg vi tar mens vi har base i Kyoto, det er så kort reisevei.

Vi tenker å avslutte turen i Yokohama, siden det er nærmest flyplassen vi skal fly hjem fra. Og de har en gundam-fabrikk.

Nå begynner det å flaske seg!

Etter Hiroshima reiser vi til Osaka. Vi fant ut at det også var en grei base å ha, så kan vi reise andre steder fra Kyoto når vi er der. Har sannsynligvis funnet det mest hipstrete airbnb-et i hele Osaka. Og jeg ELSKER det. https://www.airbnb.no/rooms/26769531

Vi blir der i tre dager. Så blir det EN dag i Kisodalen. Litt stress kanskje, men jeg VIL gå den turen, og det er ganske utplukket på hotellfronten. Så nå sjanser jeg på et helt nytt hotell som ikke har fått en eneste review og ikke finnes på googlemaps. Tror det fins, altså.

Så har vi to netter igjen, før vi flyr hjem fra Haneda. Yokohama hadde bare dyre og kjipe hoteller, så tipper vi finner noe airbnb i Tokyo de siste to nettene også.

Prismessig har vi ikke kommet så ille ut, men alt er relativt.

Vi er nå oppe i 77.000 for fly og overnatting i 21 dager. På toppen av dette kommer railpass på 16.000 (21 dager) og de siste to nettene. Da er alle de store utgiftene i boks. Airbnb er billigere enn hotell, siden vi vil ha hotell med privat bad, og helst to rom. Hadde vi hatt yngre barn kunne vi sikkert kjørt en del tradisjonelle japanske familierom med matter på gulvet, og spart noe på det. Men jeg er veldig glad i å bo på airbnb, gjerne i et nabolag, og syns vi har funnet noen veldig fine.

Vi bor ikke på noen ryokan, både fordi vi vil ha privat bad, og vi vil slippe å stå der og ikke slippe inn på grunn av tatoveringene mine.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat