Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-23, 09:26   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.708
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Stor og god sekk til en speider?

Speiderene skulle på tur i helga. Av ulike årsaker endte det med at bare den ene dro. Da med sekken til broren, som er en asivik hiker sekk på 60 liter beregnet for folk fra ca 150 til 185 cm. Hun er ikke 150 enda, men manglet ikke så mye, og den var litt stor, men ikke noe annet vi hadde rommet det hun skulle ha med. Broren fikk tilbud om faren sin stor-sekk men det var ikke egnet. Han endte med å ikke dra da, men sekk må de ha begge to.

Min bror uttalte i frustrasjonen under pakking at han har kjøpt 70 l sekker til ungene, de er for store til ungene og rommer ikke alt de trenger....

Tror ikke de gikk med dem denne turen da.

De skulle gå på ski. Så alt i en sekk. Med skiftklær, det regnet, med vintersko, ull, sovepose, et brød ,drikkeflaske og termos, fat og kopp og bestikk og alt som skal til så var 60 liter knapt. Skulle gjerne festet soveposen utenpå, men tok ikke sjangsen siden det pissregna. Har desverre ikke regntrekk til den, så tok en plastsekk og trakk over sekken og klippet i den til å få ut skulderstroppene.

Så, handleliste før neste tur er: regntrekk til sekken. Sidevesker til sekken. Fås på hhv speiderbutikken og spederport. Muligens begge på samme sted om vi venter til en annen gang.
Og en sekk til med regntrekk.

Så, jeg kan gå for samme sekk en gang til og tenke at hun strekker seg litt til neste tur. (Jeg tror ikke det er mer sånn overnattingstur før til sommeren. Og da skal de ikke gå på ski så da kan de ha sekk på ryggen og bag i hånden om så er. Da skal de bare kjøres i båt over på ei øy og gå noen hundre meter til leirstedet)

Men er det noen som har tips om en enda bedre egnet sekk? Eller hvordan søren man får plass til alt som trengs til en 2 overnattings hyttetur på skitur i en sekk som går på en 12 år gammel liten rygg?
Jeg synes alltid vi har plassproblemer når jeg pakker for speiderene. For de har ikke så lange rygger. Og skal ja med seg så mye.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat