Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-23, 08:01   #133
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.213
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Høres nydelig ut, har du oppskrift?

Nei.

Jeg har så mye kald væske jeg tror det trengs til aktuell form, blander i 1-2 ts tørrgjær og noen sukkerkorn, honning e.l og lar stå i 5 min. Har deretter i hvetemel og rører sammen for hånd til en tykk grøt. Tilsetter 2-3-4 ss olje og salt og rører litt til. Har over plastfolie og setter i kjøleskapet over natta.
Dagen etter heller jeg over i bakepapirkledt form og lar heve i ca. 2 timer. Et par ganger underveis har jeg litt olje på fingrene og dytter litt i deigen for å flytte litt på luftboblene.
Når ferdig hevet topper jeg med det jeg vil ha, f. eks urter, små tomat i skiver, rødløk, flaksalt e.l
Steker på vel 200 grader til den er ferdig.

Jeg er ikke fan av oljete focacciaer, så jeg har ganske lite olje i og på den i forhold til hva de fleste andre gjør.
Denne måten å gjøre det på gir et nesten surdeigsaktig bakverk.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat