Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-23, 21:30   #27
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.455
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fosen-saken, hva tenker dere?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg er enig i at dommen skal bety noe. Men skaden har skjedd, og det økonomiske tapet ved å reversere er svimlende høyt. Det blir uforholdsmessig. Å ta et tap på 8-10 milliarder kroner for et mindre reinsdyrdriftområde, samt å ta ned kraftproduksjon på 2 twh (mener jeg det var) i den situasjonen Norge er i nå, det er ganske så dramatisk. Dette er kraftproduksjon som må erstattes, nye milliarder må benyttes til å bygge opp. Det er penger som må tas fra noe annet. Og vi ser allerede så mange som blør nå etter det nye stramme Statsbudsjettet. Selv om vi ønsker å bøte for det som skjedde nå, og har skjedd tidligere så må det være en ansvarlig kompensasjon.

Helt enig. I tillegg mener jeg at man må se ulempene disse familiene påføres opp mot fellesskapets samlede interesser. Det vil alltid være noen som påvirkes negativt.

I likhet med Mildrid lurer jeg også på hvordan vi skal løse det grønne skiftet og energibehovet vårt når vi ikke vil ha olje og gassproduksjon, ikke vannkraft, ikke vindkraft og ikke kjernekraft. Alle kraftformer har negative effekter på noe eller noen, så da må man kanskje velge de alternativene som rammer færrest.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat