Vis enkelt innlegg
Gammel 06-02-23, 13:31   #28
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Segregerte Oslo-skoler

Det er kjempevanskelig med integrerende tiltak, hvis det ikke er toveiskommunikasjon. Og det fordrer en åpenhet for forskjeller som ikke alltid er til stede hos alle parter. Jeg kan jo skjønne at det er frustrerende, hvis man hele tiden føler at man er den som må tilpasse seg, samtidig som tilpasning er en forutsetning for vellykket integrering.

Og når det gjelder ungdom og rusbruk, så lurer jeg faktisk på hvor mye foreldre vet om egen ungdoms rusbruk. Jeg blir skremt av hvor ukritisk positive en del eldre ungdom synes å være ikke bare til bruk av mildere (ulovlige) rusmidler, men også tyngre rusmidler. De virker ikke å ha noe forståelse for at det kan være en del ganske alvorlige langtidsvirkninger ved bruk av rusmidler som tilsynelatende gir lite bivirkninger i nåtid. Og de som skjønner det, de snakker i alle fall ikke om det. For da er de pripne og ukule.

Jeg har snakket mye med mine ungdommer om alle typer rusmidler fra de var ganske unge. Ikke i form av skremselspropaganda, men for å få dem til å forstå hva det er de kommer til å møte av både negativ og positiv propaganda knyttet til rusmiddelbruk (også alkohol og sigaretter). Samtidig så opplever eldste at det er en forventning om at man i alle fall skal ha prøvd, hvis man er en sosial person som vil være med på det som skjer. Å være avholds = å aldri bli invitert på noe.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat