Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-23, 11:16   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift: Pimpa linsegryte (kjøttfri middag)

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Denne har jeg nå lagret, gleder meg til å teste den. Linsegryter er det aller beste jeg vet!

Tror også jeg dropper smøret. Kanskje jeg skal ha bittelitt smør på for å teste om det virkelig gir det lille ekstra. Granateple er jeg veldig glad i.

Hvilken type curry paste har dere som har laget den brukt?

Jeg fikk det servert første gang, og da vet jeg ikke hva hun brukte. Da jeg laget den selv droppet jeg curryeen fordi mannen min ikke liker det. Jeg hadde heller ikke i kokosmelk pga ham. Da brukte jeg fløte, masse fesk chili, i tillegg til kvernede chiliflak. Og sitron (hadde glemt å kjøpe lime). Alle her hjemme likte den varianten også.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Og hvor nødvendig er brokkoli i denne retten? Det fine med linsegryter er jo at de blir bedre ved oppvarming, men det er ikke akkurat min erfaring med brokkoli i gryteretter…

Nødvendig og nødvendig, det er jo en gryte som man kan ha mye forskjellig i. Brokkoli er vel en del av "pimpen" vil jeg tro. Den gir jo ikke s mye smak, men er mer "fyll". Du kan jo ta mer gulrot f.eks.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat