Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-23, 17:20   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Cøliaki: Tips og råd når man får besøk

Kjæresten til Poden kommer på besøk og skal bo hos oss i nesten tre uker. Hun har cøliaki, så da må vi tilrettelegge ift det. Hun er kjempesøt, og vil ikke være til noe som helst bry, så derfor spør jeg her i stedet

- Hva må være eget og ikke brukt til noe annet på kjøkkenet? Funker det å vaske ting i oppvaskmaskinen eller fjernes ikke spor da?

- Hun er britisk, så vi må nok hjelpe litt til når det kommer til handling. Schär har de nok kanskje i England også, men ja. Tips til gode produkter tas i mot med takk

- Vi har matkasser fra Hello Fresh, men ser at de ikke opererer med glutenfrie kasser. Så vi må nok revurdere det for den perioden. Mye mulig de vil lage egne middager også. Jeg tror hun er glad i å lage mat, så hun har helt sikkert endel oppskrifter, tips og triks selv.

- Kan man ta ordinær taco med f.eks. glutenfrie tortillas? Er Santa Maria sin krydderblanding glutenfri? Hva med tacoskjell?

- Poden har veldig lyst til å bake brownies til henne med oppskriften han pleier å bruke, men noe sier meg at kanskje ikke det blir likt med glutenfritt mel? Tips og råd?

- Noe annet vi må tenke på? Vi har veldig lyst til å gjøre det vi kan for at hun skal føle seg velkommen og det vi kan for tilrettelagt kosthold, så ingen tips og råd er for små