Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-23, 17:09   #11
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Du skriver at dere har loftet fullt av leker ingen bruker lenger. Begynn der, selg det eller gi det bort på Finn.

"Selg det eller gi det bort på finn" krever at man har overskudd til å i det hele tatt legge det ut på finn. Å legge ut på finn innebærer å ta bilder og skrive en OK tekst. Deretter skal man finne en passende pris (hvis man skal selge) eller eventuelt velge å gi det bort. Hvis man velger å skulle gi bort populære ting eller å selge ting for billig, så vil man oppleve et ras av finn-meldinger, som i seg selv er slitsomt. Og så må man begynne å avtale når ting skal hentes. For ikke å snakke om irritasjonen når folk absolutt skal begynne å prute på ting som i utgangspunktet er lagt ut svært billig.

input foreslo for noen uker siden at man kunne ta kontakt med noen som kjøper dødsbo. Jeg har tenkt tanken selv tidligere, og har også latt den tanken modne mer hos meg den siste tiden, men jeg tror ikke det vi bør kvitte oss med har stor nok verdi. Kanskje en bruktbutikk kunne være noe? Ellers er vel loppemarked en sikker vinner for å kvitte seg med brukbare ting man vil gi bort.

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det er jo et valg man tar: enten leve med rotet eller gjøre noe med det. Og om det er vanskelig å gi bort eller kaste, så er det ikke så vanskelig å rydde.

Hva mente du egentlig med å skrive dette? Er dette en personlig betraktning av hvordan ditt liv er, eller mener du at det på et generelt grunnlag ikke er så vanskelig å rydde? Det er mulig du ikke mente det sånn, men jeg oppfattet det i alle fall som en veldig kjip bemerkning. Jeg sliter med å både leve i rotet, å gjøre noe med det og å få ryddet. Så er det selvsagt slik at når jeg ikke får til å rydde, så jeg leve i rotet, men det betyr ikke at dette på noe som helst vis er et aktivt valg.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv