Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-23, 15:17   #11
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: (VGS) Anbefaling av en roman som kan sammenlignes med Hedda Gabler eller Sult?

Jeg er stor tilhenger av gratisprinsippet og det var min ungdomskolenorsklærer også og vi måtte derfor lese det skolen hadde et helt klassesett av; Amalie Skrams første bind av Hellemyrsfolket. Jeg som slukte en bok om dagen og to på søndager strevde forferdelig med denne i åttende eller niende klasse og han stakkaren som likte best tegneserier har vel ikke lest ei bok etterpå tenker jeg.

Klassikere er vel og bra de altså, til sitt bruk, men ikke bruk dem til å drepe leselysten hos unge mennesker.

For øvrig synes Nenne ca. 17 at Sult var skikkelig teit og kjedelig og var så skuffet over at han som hadde skrevet Markens grøde ( ) kunne skrive noe så dumt!

For øvrig er jeg enig med flere i at Hedda Gabler nok veldig godt kan sammenliknes med Austen. Bare for å kople litt på igjen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat