Sv: Gruffetråden 13
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Innimellom ser jeg at folk legger ut en gammel barnesykkel og lignende, langt nok uti veien til å gi folk en støkk, men ikke sånn at man ikke kan kjøre forbi. Kan det hjelpe?
Men det er vel ingen kur mot dumskap. 
Nå har jo Cauchy sagt at det ikke anbefales, men gata er uansett ikke så smal at noe sånt hadde fungert uansett. Det går an å kjøre forbi hverandre, men det er ikke normal veibredde og særlig nå om vinteren når det er mye snø må man gjerne kjøre til siden for å slippe andre forbi.
Opprinnelig lagt inn av Minty, her.
Be politiet ha kontroll; vi har samme problem her og de tok det på alvor. Dessverre varer ikke effekten…
De har det, men sjelden og ikke med langvarig effekt. De som bodde her før oss måtte, sammen med resten av de som bodde i gata, krangle med kommunen i 10 år før vi fikk fartsdumper og fortau og det var ikke før politiet målte gjennomsnittshastighet på over 50 km/t ( ) at de gav seg. Det har hatt god effekt, men ikke helt nok.
Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.
Det er dessverre omtrent umulig å idiotsikre boliggater. Man må nesten bare være nabokjerring og stoppe idiotene og realitetsorientere dem.
Ja, det er det jeg er redd for. Gata rett overfor oss hadde samme problem for mange år siden og den gata ble da stengt for gjennomgående trafikk, men det førte jo bare til at problemet ble flyttet ned til oss. Ikke akkurat en smart løsning sånn sett. Jeg skjønner jo at det ikke kommer til å skje noe revolusjonerende som gjør at folk skjønner at lave fartsgrenser finnes av en grunn og at de finnes nettopp i gater hvor det ferdes sårbare trafikanter så jeg må nok bare innstille meg på å gruffe over dette i overskuelig framtid.