Vis enkelt innlegg
Gammel 25-08-07, 12:11   #37
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Hvordan SFO er varierer VELDIG og er nok i stor grad personbestemt.

Har hatt barna mine på samme SFO og tilbudet har vært veldig varierende, fra at de var ute hele tiden med de voksne som stod samen og skravlet.
(mens ungene fløy ute i bare genser selv om det var mange minusgrader)
Men har også opplevd at de har hatt et reelt tilbus til ungene, aktiviteter og mulighet for frilek både inne og ute.
Voksne som faktisk har vist at de har likt jobben sin og som har engasjert seg i barna som er der.

Når jeg hadde mine barn der så var det ikke mulighet for leksehjelp der.
(de kunne gjøre lekser, men kunne ikke forvente hjelp) det har de endret på nå. Det synes jeg er et flott tilbus, da noen unger er veldig sliten når de kommer hjem etter skole og SFO.

Eldste sluttet på SFO når det ble aktuelt siden jeg da fikk minsten, mellomste derimot har ike hatt nytte av å kunne gjør elekser rett etter skolen.
Han trenger tid etter skolen til å få ut energi, ellers sitter han 20 cm over stolen og bruer 3 timer på noe han litt senere vil bruke 30 min på.

Men jeg synes IKKE prisen står i forhold til tilbudet.
Det er stort sett snakk om halve dager, og da synes jeg det ikke hører helt hjemme med priser nesten som full plass i en barnehage.
Men det er vel en av konsekvensene av makspris på barnehage, kommunene tar det inn med økt SFO betaling.