Vis enkelt innlegg
Gammel 22-12-22, 13:04   #43
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.801
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når spiser dere middag på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Da jeg flyttet til Trøndelag ble jeg overrasket over at "alle" skulle spise presis kl 17, jeg var vant med at gjestene var der til sølvguttene, men at maten var nærmere 18 enn 17. (Bergen).

Jeg er vant med at vi har spist etter at Sølvguttene er ferdige med sangen. Der vi bodde da jeg var barn hadde vi ikke TV i samme rom som vi spiste, så skulle vi høre Sølvguttene (noe som var nærmest hellig for mine foreldre) kunne det ikke foregå samtidig. Mulig vi spiste middag før kl 17 da jeg og søstrene mine var helt små og sikkert stod opp grytidlig, det husker jeg ikke. Men i alle fall ikke samtidig med at Sølvguttene sang jula inn.

Selv er jeg ikke glad i å ha på TV og lyd når jeg skal spise, så jeg vil høre Sølvguttene først, deretter skal TV-en av når vi setter oss til bords. Gjester har vi ikke drevet med da, ut over de som eventuelt er langveisfarende og overnatter, og dermed står opp i huset sammen med oss.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-12-22 kl 13:28.
My er ikke aktiv   Svar med sitat