Vis enkelt innlegg
Gammel 24-08-07, 23:41   #30
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Vi har enda ikke så mye erfaring med SFO siden storebror akkurat har blitt skolegutt, men jeg tror jeg tør si at opplegget her virker trygt og bra.
Venninnen min hadde en 1.klassing her i fjor og hun skrøt veldig av opplegget.

Det er mye likt sånn som Kristin skriver over her. Ingen i 1.klasse skal være alene og de blir hentet og ledet når de skal skifte rom. De kommer inn i klassen og overtar for frøken når skoledagen er slutt. Og det er noe med denne postmappen som skal følge barna overalt.... Alle de voksne sjekker beskjeder her, visst..
Ute er det alltid flere voksne som følger med. Når det kommer en foreldre som skal hente så kommer de mot deg og lurer på hvem du skal hente. De vet alltid hvor alle er. Baseleder krysser av om de endrer tilholdssted...
Det er mange voksne både ute og inne og de følger med og vet navn på barna allerede.
Min tass er glad i voksenkontakt og det er kanskje derfor jeg føler det trygt der. HAn trives iallefall kjempegodt og jeg har bare hentet ute foreløpig men alt er oversiktlig. Det er mange unge gutter der og det er positivt for de leker med ball og er litt med på leker.
HAr hørt at det blir bl.a dansegrupper for jenter, sjakkurs og matlagingstime etterhvert. Høres fint ut.