Vis enkelt innlegg
Gammel 06-12-22, 13:57   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg begynner offisielt på julebaksten i dag. Jeg baker ikke veldig mye, for vi spiser ikke så mye sånt, men har noen faste slag, og de er obligatoriske. Så i dag skal jeg bake brune pinner og vepsebol. Det går fort når man først setter i gang. Tenkte også å prøve de karamellene med kondensert melk (oppskrift linket i et innlegg her inne), i stedet for de med fløte som jeg vanligvis lager. Eventuelt begge deler, for å sammenligne ... Pepperkaker og pepperkakehus får bli en dag neste uke, jeg reiser bort i helga. Men det er mulig jeg lager deigen før jeg drar, slik at ungene kan bake pepperkaker i helga hvis de vil (jeg kan jo alltids håpe). Og risboller er også ungenes jobb. Så er det marsipan og karamellspon som er igjen av søtbakst, og begge de delene går jo fort, og kan fikses i løpet av neste uke/helg. Svigermor skal ha med seg to sorter hun også, når hun kommer. Så skal jeg bake fine rundstykker til frokostene i jula, og vurderer å bake et julebrød i tillegg. Og et kjempegrovt brød som også skal være til frokostene, fordi svigerfar ikke er så glad i fint brød, men elsker dette. Men det stekes på morgenen før det skal spises (eltefritt, og hever over natta) det er ikke så godt å fryse.

Mannen har bestilt firma som skal vaske rundt hele huset før jul. Det er (en del av) vår julegave til hverandre. Og svigermor bruker å mase seg til å få stryke duker, for da kan hun være til god hjelp uten å gå i veien eller sette ting på feil sted. Jeg så over diverse i går, og fant igjen tøyserviettene og serviettringene som jeg kjøpte i fjor, og var usikker på hvor jeg hadde gjort av, og talte over at jeg hadde nok også til besøket. Føler i grunnen at jeg er godt i rute, omtrent slik jeg bruker å ligge an på denne tida.

Juleavslutninger driver vi ikke med lenger. Dvs lillesøster har på sirkusskolen, men ikke noe jeg trenger å være involvert i. Hun skulle egentlig bake kake i dag, til avslutninga for noen av barnegruppene (den private sirkusgruppa hun er med i får inntekt fra kakesalg der), men hun har blitt syk så hun det blir ikke noe av. Hennes egen gruppe har avslutning neste uke, og jeg aner ikke om hun skal ha med noe dit. Hun har det ikke med å involvere oss i sånt, så i tilfelle ordner hun det sikkert selv. Også skal de visst ha avslutning med felles julefrokost på ungdomsskolen, men det er uten foreldre. Så det blir mindre travelt med årene ja, det er sikkert og visst.

Sist redigert av My : 06-12-22 kl 14:21.
My er aktiv nå   Svar med sitat