Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-22, 08:40   #24
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.024
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jente 13; bøker om krigen?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg var sånn: « Er det ingen som les Bobseybarna lenger!?» Men etter å ha bladd i eit eksemplar, ser eg jo at den er ganske utdatert. Barn i dag veks opp i ein annan teknologisk kvardag, og relaterer rett og slett ikkje nok til Bobseybarna-kvardagen til at dei les dei. Cappelen-Damm forsøkte å friske opp og modernisere språket på ei bok i 2014, men det slo ikkje an og det blei med den eine boka. Frøken Dektektiv har slått an, i modernisert språk.


Jeg har lest masse Bobseybarna som barn og husker hvor irritert jeg var over at de to tvillingparene ble framstilt som identiske i utseende sjøl om begge var gutt/jente-tvillinger. Og dette var leeeeenge før jeg fikk toegga tvillinger sjøl. For meg var det det som gjorde at jeg aldri introduserte den serien til egne unger.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat