Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-22, 14:34   #49
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.841
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Akutthjelp til tørt hår

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Kan du fortelle litt mer? Jeg har litt krøller, men har ikke funnet av hvordan jeg skal behandle håret mitt.

Dette er en god startguide: https://www.cosmopolitan.com/style-b...method-how-to/

Ellers er dette et skikkelig kaninhull om man har tilbøyelighet til å falle nedi sånne. Kort fortalt går metoden ut på å kun bruke produkter som er uten sulfater (med unntak for når man skal rense håret skikkelig), uten silikon og uten ingerdienser som tørker ut håret. Rettetang, krølltang osv unngås for å unngå skader. I tillegg brukes stylingprodukter på en for meg ny måte for å skape mer definisjon i krøllene. Hva og hvordan man både vasker og styler avhenger av håret ditt, dvs det som funker for noen funker ikke alltid for deg. Hele greia er litt overveldende og jeg brukte litt tid på å finne ut hvordan jeg skulle komme i gang.

Nå skjønner jeg litt mer hvorfor håret mitt reagerer som det gjør og hvorfor det som funker for andre ikke alltid funker for meg; det handler f.eks om
- krølletype, se her. De fleste er en bland, jeg er mest 2c med en del 3a
- hvor fint/grovt hår man har, dvs tykkelsen på hårstråene
- Porøsitet; hvor enkelt håret absorberer produkter, se her.
- hvor mye hår man har på hodet

Jeg har ikke testet produktene IzziCreo linket til over her, men det virker som et knallbra sted å starte.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat