Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-22, 07:32   #10
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.526
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi snakke om krigen?

Veldig spennende tråd, Tally!

Jeg har (bevisst) valgt å distansere meg fra krigen (det er et snev av irritasjon i dette også, vi er nå i en tid hvor historien skrives og jeg driver på med helt andre ting Meeeeen det er nå sånn da)

Men jeg ser at andre folk også gjør det samme - og jeg tror det er frykt som gjør det. De tør ikke gå inn i dette, det blir for stort, for overveldende, for skremmende (tror ikke jeg skal se "Okkupert" på nytt igjen, fårråsidetsånn!)

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg tror det er viktig å erkjenne at verden er i krig, selv om den varme delen av krigen bare er i Ukraina. Krigen pågår bare på en annen måte enn slik vi forestiller oss krig, med soldater som kjemper mot hverandre på bakken. Arbeidet for å sørge for at Putinvennlige Trump ble innsatt, ødeleggelsen av gasskraftledninger, spredning av desinformasjon på nett, bidrag til interne gnisninger mellom samarbeidspartnere, alt dette er krigshandlinger initiert for å destabilisere og skaffe seg selv mer kontroll og makt.

Tror Gaia har mange viktige poenger. Vår jobb nå er å skjønne at krig også handler om informasjon, destabilisering, kunnskap og tillit (og her burde jo FP være på hjemmebane! Er det noe som kjennetegner FP - fremfor andre forum, FB grupper, discord etc jeg har vært på - er det den generelt høye kompetansen og saklighetsnivået. )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat