Sv: Fellesdusj - er du komfortabel med det?
Opprinnelig lagt inn av Divine, her.
Jeg er mer komfortabel med fellesdusj enn å vise meg i undertøy/badetøy sammen andre. Det har vel noe å gjøre at oppsøker man en fellesdusj, så må man tåle å se andre nakne mennesker. Så ergo føler jeg at jeg har "lov" til å være der, selv om kroppen min ser ut som den gjør. Jeg synes det er verre å skifte i garderoben, for der føler jeg at jeg kan potensielt støte folk om jeg er der halvnaken. Både pga. selve nakenheten, men også fordi kroppen min (særlig beina) ser veldig herja og "unaturlige" ut. Det har jo ikke de stakkarne i garderoben bedt om, lizzom.
Det jeg personlig ikke kan fatte og begripe, er de som bader på bystrendene og bruker badstuene rett ved er folk på bytur går og rusler rundt. Jeg hadde aldri, aldri, ALDRI ikledd meg badetøy på et så offentlig sted. Jeg kjenner at jeg blir litt trist av det, for jeg skulle ønske jeg ikke hadde slike sperrer.
Jeg tenkte det samme som Tjorven: Klem til deg!
Jeg har til og med møtt deg i en garderobe, og kan på ingen måte huske om du kledde av deg eller ikke. Kan ikke se for meg at jeg ville reagert negativt på noe som helst på andres kropper.
Hvis folk har et problem med andres nakne kropper på et naturlig sted, er det et dem-problem, og de må ta ansvar for det selv, f.eks. ved å unngå garderoben på Sats. Du kan jo ikke leve livet ditt begrenset for å skåne andre for hypotetiske problemer.
Jeg skjønner at dette ikke er lett for deg uansett forsikringer, altså. Men kroppen din er jo ikke noe mindre verdt enn noen andres. Ikke du heller.