Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-22, 10:22   #16
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Påvirker min tankegang ja! Vi tar færre og kortere dusjer. Nøye på å sortere klær. Før vasket jeg bare alt, med en gang. Jeg sprer det utover døgnet, lavere temp på klesvask enn før. Jeg nekter imidlertid å ha lav temp på oppvaskmaskin, der kjører jeg 70 grader uansett.
Ingen gulvvarme på badene enda. Kun det ene badet som trenger litt etterhvert. Det andre varmes av varmtvannstanken.
Vi kommer til å kun bruke tvstua som oppholdsrom i vinter og stenger av hovedstuen, og tørker mest mulig på tørkestativ på verandaen som er under tak.
Mer klær og tepper i oppholdsrom til vinteren. Men det må jo være rundt 19-20 grader?

Tror neppe at jeg kan spare mer.
Bruker ca 250 kWh i mnd på sommermnd. 550 høst/vår og 700 i vintermåned. Bor på 86 kvadrat. Blokk. Kun leilighet over og på en side.