Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-22, 08:43   #12
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.703
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor i Norge er det kult å bo?

Synes det er vanskelig spørsmål. Jeg har en jobb som tar met ut i skoler i mer eller mindre hele Norge. Det er ikke antall skoler jeg tenker på når jeg tenker hvor jeg ville bod. Men kulturen i område.

Kulturen mellom barn og ungdom er utrolig forskjellig rundt om kring. Noen steder er det tøffere, noen steder er det mer åpenhet rundt der å være forskjellig. Noen steder er kommunene veldig opptatt av å gjøre der aller beste og snu opp ned for å tilpssse enkeltbarn, andre steder er det bare unnskyldninger og pengemangel.

Vi bor i Bergens område men ikke i Bergen kommune. Jeg trives i en mindre kommune med tilgang til den store. Som aktiv i miljøer for funksjonshemmede ser jeg at det er mye lettere å få det man trenger i litt mindre kommuner.

Og så tror jeg at ulike familier vil trives med ulike ting, ut fra behovet familien har.

Som vi som har mye hjelp fra kommunen merker godt forskjell når eksen flytta over grensen til Bergen og fikk mindre. Nå var vi mer støtte i mine uker enn hans. Samme barn.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat