Vis enkelt innlegg
Gammel 06-09-22, 12:51   #6
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enova - jeg skjønner ikke argumentasjonen

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har tenkt som deg. I tillegg burde man hatt supergode finansieringsordninger som gjorde at folk med dårlig likviditet likevel kunne gjort tiltak som er åpenbart lønnsomme, men som koster her og nå ("dyrt å være fattig"). Jeg ser poenget med inflasjon, men er skeptisk til at det skal ha SÅ mye å si.

Jeg er helt enig.

(I saker som dette har jeg heller ikke noe problem med å se en by/land-konflikt. Gamle trekkfulle hus som det bor minstepensjonister og enslige uføre i, ER vanligere på landet. Politikerne bor oftest ikke sånn selv.)

Folk som har råd til en vesentlig oppgradering av bygningskroppen, som er det som står hos Enova nå, har gjerne også råd til isolasjon og vinduer. De som ikke har råd, gjør ikke sånt. Støtte ville kanskje også gjort at eierne av utleieboliger som burde oppgraderes tar seg råd også.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat