Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-22, 11:17   #2
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.076
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan sette opp et blomsterbed?

Mitt bed er work in progress, men det jeg gjør:
* Har rosebusker som kommer igjen år etter år
* Har stauder med ulik blomstringsperiode, så det er noe som blomstrer gjennom vår, sommer og høst
* Setter tulipanløker om høsten. Når de er avblomstret, fyller jeg på med enten flere stauder eller mer typisk sommerblomster.

Målet mitt er at det skal være noe som er fint grønt mesteparten av året, og noe som blomstrer størst mulig del av vår/sommer og tidlig høst. Jeg er ikke supersystematisk, men på tredje året synes jeg virkelig det begynner å komme seg. Noe jeg aldri får til nok av er bunndekkere, så der må jeg enten plante flere eller vurdere bark e.l. neste år, for det er i overkant med ugress. I år har jeg vært for dårlig til å ta noe krafttak, men de ser fint ut likevel, heldigvis.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat