Vis enkelt innlegg
Gammel 06-08-22, 11:32   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.984
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva legger du i det å være arrogant?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Det er en person jeg kjenner veldig godt, som jeg oppfatter som arrogant.
Det baserer jeg på at han jevnt over synes at det han liker er litt bedre enn det andre liker, at hans meninger er litt lurere eller litt mer riktig enn det andre mener. Han er flink til å glatte over utad, men jeg opplevde i hvert fall at han bak fasaden hadde lite forståelse og en god del forakt for andre mennesker og ser på mange som litt mindre verdt på grunn av ting de mener, prioriterer eller liker.
At det bunner i usikkerhet og lav selvfølelse kan godt være.

Jeg har ellers noen jeg kjenner mer perifert som jeg også oppfatter som kanskje litt arrogante, men de vil jeg ikke uttale meg så bastant om.

Som jeg skulle sagt det selv. Når jeg bruker begrepet arrogant, så er det på mennesker som viser aktivt negative trekk. Er man sjenert og tilbaketrukket, så er man det og ikke arrogant. Man kan fint være aktiv og høflig i en samtale uten å si så mye, så hvis man er sjenert eller introvert så er man liksom ikke automatisk arrogant? En arrogant utviser, i mine øyne, en nedlatende holdning og er lite interessert i å endre standpunkt, høre på andres argumenter eller validere andres synspunkt. I mange tilfeller også frekk vil jeg si. Borderline i hvert fall.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat