Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-22, 14:59   #1
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.111
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Når man har fått ryddet opp de verste flaskehalsene

De siste dagene har jeg fått gjort en opprydding i de verste flaskehalsene i huset. Det gjelder bad, garderobe og vaskerom (det siste ligger rett ved kjøkkenet og ender stadig opp som roterom). Ryddingen, sammen med noen justeringer av «system» og to nye garderobeskap, er skikkelig mentalhygiene.

Dette får meg til å reflektere. Hvorfor får vi ikke disse delene av huset til å fungere? Hvorfor ender de alltid opp som flaskehalser og roterom? Jeg lurer også på om det ikke finnes et godt ord for disse delene av huset (det jeg nå begynte å kalle flaskehalser).

Dette gjelder selvsagt ikke dere som har det ryddig i hele huset, men det kan jo hende at noen flere enn meg sliter.

Det sentrale svaret er vel at alt må bo et sted, og det er der jeg sliter. For vår del tenker jeg mye av problemet er at det hovedsakelig bare er jeg (av oss fem, mer eller mindre voksne i huset) som er opptatt av estetikken rundt oss. Mannen er flinkere til å lage system enn meg, mens jeg vil ha alt rot bort fra rommene jeg oppholder meg i. Dermed hoper det seg opp på steder jeg ikke oppholder meg. Dette blir for kaotisk for min kjære, så han går sjelden løs på dem for å lage bedre system.

Flere som jobber med å finne gode løsninger, eller kanskje noen som har gode erfaringer?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat