Tråd: Hage 2022
Vis enkelt innlegg
Gammel 25-07-22, 18:07   #238
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.016
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2022

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

(...) Du vet at drueanleggene skal klippes av både 1. og 2. sesongen, og først i 3. sesongen få lov til å bli druer? Det er visst for å styrke planten, ifølge Rusvik vinplanter (www.druer.org). Jeg plantet også drueplante i drivhuset (i jord), i slutten av mai. Nå skyter den fart, og jeg håper at den tar tak i bare det den skal, og ikke bruke tomatplanter som stativ.

Jøss, jeg visste ikke det. Her står to avleggerplanter satt i jorda i fjor. Jeg har ikke sett etter om de har drueanlegg, bare konsertert meg om å lede de riktig vei oppover. Og etter hvert bortover. Morplanten ble kjøpt for 14 år, den klipte vi ikke drueanleggene på. Jeg får titte på avleggerne når været blir utevennlig.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat