Vis enkelt innlegg
Gammel 02-07-22, 12:49   #1
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Kjøpe brukt elbil?

Jeg tenker at vi trenger en elbil. Fortrinnsvis en brukt rimelig en. Per i dag kjører jeg mest en stor 7seter dieselbil, og det begynner å bli dyrt å kjøre lange avstander med den flere ganger i uka. Vi har ikke lademulighet i sameiet der vi har en leilighet, men vi kan lett fikse det hjemme.

Helst ville jeg hatt en bil som kunne kjøre 16-20 mil uten å lade, også på vinteren, men innser at da blir det noe dyrere enn jeg har sett for meg.

Det finnes ladepunkter i nærheten av leiligheten, så det vil kunne gå med halve kjørelengden, sånn 8-10 mil, hvis bilen lar seg lade raskt opp til å kjøre samme strekning igjen.

Hvilken bil bør vi se på? Ønsker ikke noe dyrere enn 100 000 Max 150 000 kr, da dette vil være en ekstrabil og ikke hovedbil på noen måte. Jeg vil også at den skal være liten og nett å parkere, og være god å sitte i og kjøre.

Hva bør vi se på når det gjelder batteri osv? Er biler fra 2014-2016 ok, eller bør vi se på noe nyere?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat