Vis enkelt innlegg
Gammel 02-07-22, 11:33   #52
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.809
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skyting i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er rart å sette opp homohat og ekstrem islamisme som motsetninger til hverandre, hvis jeg ikke misforstod deg nå? Gjerningsmannen kjente Bhatti, som hadde oppfordret til drap på homofile og lagt ut bilder av brennende pride-flagg, i dagene før angrepet. Og det har han nok ikke vært alene om. Det er ikke så uvanlig at ekstremister plukker opp unge menn i "drift", som sliter med rus/psykiatri/kriminalitet, og tilbyr dem "frelse", hvis de bare utfører ditt eller datt angrep. Det gjør vel høyreekstreme også, bare i annen form og farge.


Hat mot skeive er vel et av de "hesteskomøtepunktene", der ekstremister på hver sin kant møter hverandre i hatet sitt.

Innlegget mitt som du siterer skreiv eg dagen etter angrepet skjedde. Då var det ikkje kjent i media at han som utførte angrepet kjente Bhatti. Og heller ikkje kjent at Bhatti hadde posta oppfordringer til å drepe homofile på Facebook.
Eg har aldri sagt at det er motsetninger mellom homohat og ekstremisme. Eg sa berre at på det tidspunktet eg skreiv innlegget meinte eg at vi visste altfor lite til å konkludere om noko som helst. Og foreløpig veit vi fortsatt ikkje den fulle historia sidan han som gjorde det har nekta å forklare seg. Men vi får vel kanskje vite etterkvart.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er aktiv nå   Svar med sitat